autosalon brussel alfa romeo stelvio

Laat in een hok met autofanaten de merknaam Alfa Romeo vallen en je hebt de handen op elkaar. Laat in diezelfde ruimte de afkorting SUV vallen en hoongelach valt je ten deel. Toch is het precies deze combi van termen die veel kijkers trok op de Autosalon van Brussel.Met de MiTo, Giulietta, 4C en natuurlijk de wat nieuwere Giulia en Stelvio heeft Alfa Romeo eindelijk weer wat te melden op de automarkt. Eerste 2 zijn echter behoorlijk toe aan een grondige vernieuwing (de Giulietta loopt met slechts 2 kleine faceliftjes al sinds 2010, de MiTo met evenveel minuscule wijzigingetjes zelfs sinds 2008!), de 4C gaat als coupé ook alweer 5 jaar mee, maar laatsgenoemde 2 zijn nog helemaal fris. De Giulia rijdt sinds 2016 op Nederlandse bodem, de Stelvio pas sinds vorig jaar. Geen wonder dus, dat veel mensen erg benieuwd waren wat Alfa Romeo hiervan gemaakt heeft.

autosalon brussel alfa romeo stelvio

We hebben hem al op diverse beelden (bewegend en statisch) voorbij zien komen, maar ook live ziet de auto er goed uit. Heel erg Alfa, heel erg SUV en vooral heel erg capabel op de weg. Zeker in een mooie kleur, zoals dit rood, mag de auto er zijn. Een lel gebruiksgemak, een strak Italiaans uiterlijk en 510 pk onder de rechtervoet: wat wil een mens nog meer? Een iets vriendelijkere prijs zou fijn zijn. Voor dit bedrag zit je diep in Cayenne-territory en kun je zelfs met een beetje onderhandelen een Maserati Levante lospeuteren van de dealer. Toegegeven, de Cayenne heeft 70 pk minder en de Maserati komt zelfs 160 pk tekort, maar het logo op de neus zal voor veel mensen uitmaken. En zeker Porsche heeft een aanzienlijk betere naam als het gaat om blijven rijden. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de restwaarde.

autosalon brussel alfa romeo stelvio

Vergeten we al deze aspecten, dan heb je aan de Alfa Romeo Stelvio een fijne metgezel. Uiterlijk overtreft hij eerdergenoemde concurrenten ruimschoots. En geef je niet zo om prestaties, dan staat er al vanaf een kleine 55.000 euro een Stelvio op de oprit. Dan wordt het speelveld van aantrekkelijke benzine-SUV’s ineens heel klein.

Hier meer Brussels autofestijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *