autosalon brussel mini

Niet heel opzienbarend nieuws, maar toch de moeite waard om even aan te tikken op de Autosalon in Brussel, was MINI. Een kleine facelift werd onlangs doorgevoerd. Vooral de achterlichten doen wat stof opwaaien.

Elke keer als de Jeugd van Tegenwoordig een nieuw album uitbrengt, is er een gevoel van scepsis: kunnen deze jongens, die met Watskeburt in de roos schoten, na zoveel albums nog iets nieuws brengen? En elke keer wordt de scepsis gevolgd door verbazing en blijdschap: ze flikken het weer! Bij MINI is dat hetzelfde. Zoveel fabrikanten beginnen met een leuke auto en verpesten het daarna met updates. De eerste MINI legde de lat hoog, maar op miraculeuze wijze pakt elke facelift positief uit.

autosalon brussel mini

Het is vooral de achterkant die na de facelift opvalt. Elk achterlicht vormt een helft van de Union Jack, de Britse vlag. Dat de door BMW ontwikkelde auto verder zo Duits is als bratwurst mit sauerkraut, doet er niet toe. De oorsprong van de auto (of diens inspiratie) ligt nu eenmaal in Groot-Brittannië en het is een origineel gekozen detail.

autosalon brussel mini

Met 231 pk zijn deze nieuwe achterlichten voor de meeste medeweggebruikers het enige waar ze langdurig naar kunnen kijken bij deze gefacelifte John Cooper Works. Bestel je hem met handbak, dan krijgt hij een G-label mee. De automaat schuift je 2 labeltjes op, naar E. Scheelt je meteen 1600 euro in de aanschaf.

autosalon brussel mini

Ook leuk om te zien was het model waarmee het idee voor de achterlichten begon: de MINI Electric Concept. En hoewel de weerstand tegen elektrisch rijden bij veel autoliefhebbers groot is, is het slimmer om deze toekomst te aanvaarden Zeker als hij in zo’n guitig jasje komt.

autosalon brussel mini

Vanaf volgend jaar is het de bedoeling dat je deze elektrische MINI daadwerkelijk kunt aanschaffen. Verwacht rond de 150 pk aan kracht en een afstand van 250 km van stopcontact tot stopcontact.

autosalon brussel mini

Hier meer nieuws uit Brussel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *