Chevrolet Corvette C8 2019

Zelden heeft een autofabrikant zo’n drastisch besluit genomen als Chevrolet met de komende generatie Corvette. Hij is gesnapt terwijl hij de bandjes strekt in de sneeuw. De vorm van de carrosserie verraadt wat al gonsde door autoland…

Chevrolet Corvette C8 2019

Gedaan

De Chevrolet Corvette C8 krijgt een middenmotor! Dacht Sergio met een elektro-Ferrari nog headlines te scoren, dit is pas echt een verandering. Niet alleen voor de opzet van de auto, maar vooral ook voor het uiterlijk. Gedaan is het met die lange, lage neus met daarin een ronkende V8, met daarachter die sterk naar achter geplaatste cockpit. De Amerikanen zwichten voor het supercar-silhouet dat elke andere concurrent al gebruikt voor zijn snelle jongens.

Chevrolet Corvette C8 2019

 

Meer oompf

Uiteraard is er een reden dat de meeste echt snelle jongens (met uitzondering van bijvoorbeeld een 812 Superfast) een setup hebben met de motor achter de inzittenden: het is een stuk beter voor de gewichtsverdeling. Daardoor wordt het ook een stuk makkelijker om de Corvette nog een tandje meer oompf mee te geven. Wat heet: Chevy wil met turbo’s en een cilindertje of, pak ‘m beet, 8 het vermogen zien op te schroeven naar een gezonde 700 pk. Met een beter uitgebalanceerde auto – de C7 is al bepaald geen sukkeltje in de bochten – zou dat best wel eens een behoorlijk geinige vierwieler kunnen worden.

Chevrolet Corvette C8 2019

 

Dieprode ‘G’?

Waarschijnlijk zo rond de zomer van 2019 moet hij uitgepakt en wel bij de dealer staan (als de importeur ‘m hierheen durft te halen). Mochten ze de uitstoot een beetje binnen de perken weten te houden, dan wordt het interessant. Dan zou het wel eens een leuke concurrent kunnen worden. Aan de andere kant kennen we onze Amerikaanse vrienden langer dan vandaag. Een snelle auto wordt niet gemaakt met het oog op een energielabel. Verwacht dus niets anders dan een dieprode ‘G’. Bovendien: niemand in ons land koopt er toch een. Iets met lef hebben en leasegrijs rijden om niet op te vallen. En iets met afschrijving.

Met dank aan Autocar voor de foto’s

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Solve : *
28 + 10 =